Het is bijna zover!!!

13 maart 2019 - Eindhoven, Nederland

Aankomende zondag vertrek ik naar Bristol.

De weken dat we ons voorbereid hebben voor onze buitenlandse stage naar Bristol zijn voorbij gevlogen. Twee weken geleden zijn er twee studenten die vorig jaar naar Bristol zijn geweest bij ons langs gekomen in de klas. Door hun verhalen konden wij echt bijna niet meer wachten om te gaan. Ze vertelde dat sommige studenten zelfs plannen om weer een keertje terug te gaan. Voor hun was het zo'n mooie ervaring geweest, dat ze jaloers zijn dat wij nog gaan..

Hieronder zal ik vertellen waar ik de laatste weken mee bezig ben geweest:

Als eerst kregen we een boekje met 10 opdrachten ter voorbereiding op de stage naar Bristol. De eerste les moesten we een kwaliteiten spel doen. Dat was al een opdracht. Dit deden we zodat je van anderen te horen kreeg wat kwaliteiten van je waren, zodat je deze kunt gebruiken in Bristol op de stageschool. Natuurlijk moesten we ook contact gaan maken met onze gastouders. Dit was een opdracht. We moesten ze mailen en daarin vragen om een keertje te bellen. De volgende opdracht heette, ervaringen en tips. Deze opdracht hield in dat we op het internet moesten gaan zoeken naar de ervaringen van iemand anders en 10 tips. De studenten die bij ons langskwamen waren er niet voor niks. Dit was ook een opdracht. We moesten vragen voorbereiden die we aan hun konden gaan stellen. Wat een leuke opdracht was, was een filmpje. Wij moesten onszelf voorstellen in een filmpje. Dit filmpje werd gestuurd naar je stageschool en naar je gastgezin. Dit was echt leuk om te maken. Natuurlijk wel een beetje raar, omdat je normaal niet vaak in het Engels praat. De minder leuke opdracht was research. We moesten ons gaan verdiepen in Bristol - Engeland. Wel erg interessant, maar het was best moeilijk om informatie te vinden over bijvoorbeeld de wijken daar, of over geld zaken, kenmerken over de cultuur etc.. Dat viel wel een beetje tegen. Samen met drie andere studenten zit ik op een stageschool. Daarvoor hebben we de opdracht gekregen om een i love Holland dag te organiseren. Heel erg leuk natuurlijk. We gaan dansen, Hollandse spelletjes spelen en een quiz. Na onze stage in Bristol krijgen we nog een opdracht waarbij we informatie kunnen halen uit onze bijgehouden Blog. Ik ga mijn best doen om tijdens de stage mijn Blog bij te houden. Een aantal opdrachten hebben ze ook weggelaten omdat we natuurlijk eerder naar Engeland vertrekken i.v.m. de Brexit. Tijdens de uren dat we hiervoor bezig zijn geweest hebben we natuurlijk ook een aantal papieren moeten tekenen, moeten inscannen en dan weer terug sturen enzovoorts..

Vandaag hebben we ons eerste examen moeten inleveren. We moesten een gesprek voeren met iemand uit Engeland en dit opnemen. Daarna moesten we het overtypen en inleveren. Dit was een erg leuk gesprek.

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover! Rose en ik kunnen niet wachten!!